PIRKITE INTERNETU

„Camelia“ – tvariausias farmacijos sektoriaus ženklas Lietuvoje

Patalpinta: 2021-03-25

Mažų kainų vaistinių tinklas „Camelia“ Lietuvos gyventojų buvo išrinktas tvariausiu farmacijos sektoriaus ženklu šalyje. Tai atskleidė nepriklausomas Europos prekių ženklų tvarumo indeksas „Sustainable Brand Index“. Visame tvariausių Lietuvoje veikiančių ir skirtingus sektorius atstovaujančių sektorių įmonių reitinge „Camelia“ užima garbingą antrą vietą.

Tvariausių įmonių reitingą sudarė Švedijoje įsikūrusi tyrimų bendrovė „SB Insight“, kuri 2020 lapkričio–2021 vasario mėnesiais atliko didelės apimties pirkėjų nuomonės apklausą.

Vaistinių tinklą „Camelia“ valdančios UAB „Nemuno vaistinė“ generalinė direktorė Aušra Budrikienė teigia, kad tvarumas yra vienas svarbiausių įmonės veiklos principų.

„Tai atspindi įvairiausi mūsų vaistinių tinklo veiklos pavyzdžiai. Pirmiausia, siekiame pateisinti savo kaip mažų kainų vaistinės vardą – norime užtikrinti, kad mūsų siūlomus produktus būtų galima įsigyti už prieinamą kainą. Šis aspektas tapo itin svarbus pandemijos akivaizdoje, kai daug žmonių susiduria su finansiniais sunkumais. Juk pandemija koreguoja daugelio gyvenimus, tačiau būtiniausių vaistų poreikis nemažėja“, – sako A. Budrikienė.

Generalinės direktorės teigimu, prisidėti prie pirkėjų išlaidų ir skurdo mažinimo vaistinė siekia užtikrindama palankias medikamentų kainas įvairiais taupumo sprendimais: internetu užsakyti vaistai ir papildai pakuojami ne į naujas, o antrą kartą naudojamas dėžės; „Camelia“ vaistinės įrengiamos ne daug išlaidų nuomai reikalaujančiuose prabangiuose prekybos centruose, o atokesnėse miestų vietose; pačių vaistinių interjere vyrauja racionalus minimalizmas ir vaistinės dažniausiai yra nedidelio ploto.

Formuodamas savo asortimentą „Camelia“ vaistinių tinklas taip pat kreipia didelį dėmesį į tvarumą ir kokybę – savo klientams siūlo nemažai ekologiškos kosmetikos pasirinkimo. Šiuos kriterijus atitinka nišinių, mažiau išlaidų reklamai skiriančių gamintojų produkcija.

Kaip planuoti išlaidas sveikatai ir sutaupyti, vienas didžiausių vaistinių tinklų Lietuvoje „Camelia“ siekia edukuodamas savo klientus. Farmacijos profesionalai viešojoje erdvėje ne tik dalijasi patarimais, kaip saugiai ir tinkamai vartoti vaistus ar papildus, bet ir pateikia naudingų įžvalgų, kaip nešvaistyti pinigų ir neprisipirkti per daug medikamentų. Taip pat akcentuoja savalaikės sveikatos priežiūros naudą – rūpinantis savo savijauta šiandien galima gerokai sumažinti tikimybę patirti daugiau išlaidų ateityje.

„Mūsų uždavinys – išskirtinis dėmesys klientui, todėl keliame didelius reikalavimus aptarnavimui, nuolat investuojame į personalo kvalifikacijos tobulinimą. Norime, kad į vaistinę užsukęs klientas ne tik sulauktų naudingų patarimų apie vaistų vartojimą, bet ir gautų naudingų įžvalgų įvairiais sveikatos klausimais. Pastebime, kad pandemijos laikotarpiu į vaistines užsuka vis daugiau savo sveikata susirūpinusių žmonių, todėl vaistininkams itin svarbu tampa ne tik medicininės, bet ir  psichologinės žinios – gebėjimas sklandžiai bendrauti, nuraminti“, – tvirtina bendrovės „Nemuno vaistinė“ generalinė direktorė A. Budrikienė. 

Farmacijos specialistai – vis pastebimesni

„Sustainable Brand Index“ yra didžiausias nepriklausomas prekių ženklų tvarumo įvaizdžio tyrimas Europoje. Šis indeksas įtraukia daugiau nei 61 000 žmonių 8 šalyse. Jo reitingas sudaromas pagal tai, kaip prekės ženklo tvarumą vertina vartotojai. Apklausos metu vertinami du pagrindiniai aspektai: kiek įmonė skiria dėmesio aplinkosaugai ir kiek – socialinei atsakomybei. Tyrime dalyvaujantys respondentai vertina prekės ženklo atsakomybės už tvarumą lygį, kokybę ir matomas pastangas įgyvendinant tikslus šioje srityje.

Kiekvienas prekinis ženklas buvo vertinamas apklausus daugiau nei 800 respondentų 16-75 m. amžiaus grupėje. Apklaustieji vertino 50 prekinių ženklų aštuoniose industrijose.

Lietuvoje šis tyrimas buvo atliktas antrus metus iš eilės, tik šiemet šį indeksą šalia prekybos tinklų, maisto produktų gamybos įmonių, bankų, elektros ir šildymo paslaugų tiekėjų, degalų tiekėjų, telekomunikacijų įmonių, transporto ir kelionių verslo atstovų papildė aštuntasis – farmacijos sektorius.

Tvarumo indekso sudarytojai pastebi, kad šio sektoriaus įmonės galutinėje vertinimo skalėje atsidūrė pakankamai aukštai. Tokie rezultatai tik paliudija, kad farmacijos pramonė esamu pandemijos laikotarpiu vaidina svarbų vaidmenį sveikatos apsaugos srityje ir visuomenės gyvenime: vaistininkai pamažu tampa vis pastebimesni, jų ekspertinė nuomonė turi vis didesnės reikšmės edukuojant gyventojus sveikatos klausimais.