PIRKITE INTERNETU

Kodėl vasarą svarbu nepamiršti kalio ir magnio?

Patalpinta: 2020-05-21

Šiltuoju metų laiku, kai daugiau judame, o norėdami atsigaivinti vartojame daugiau skysčių – prarandame daug kalio ir magnio, kurie itin svarbūs organizmui.

Šiltuoju metų laiku, kai daugiau judame, o norėdami atsigaivinti vartojame daugiau skysčių – prarandame daug kalio ir magnio, kurie itin svarbūs organizmui. Be to, šių mineralų netenkame ir kai daug bei įtemptai dirbame, jaučiame nervinę įtampą. Kas galėtų paneigti, kad dėl šalyje susiklosčiusios padėties to nejaučia dažnas? Jaudinamės dėl sveikatos, neaiškios darbo perspektyvos, ateities planų.

„Organizmui, jaučiant kalio ir magnio trūkumą, padidėja rizika susirgti įvairiomis širdies ir kraujagyslių ligomis, kurios, deja, Lietuvoje yra dažnos“, – pastebi vaistinių tinklo „Camelia“ vaistininkė Kristina Zacharevič.

Kaip sužinoti ar trūksta?

Pašnekovė pataria, prieš pradedant vartoti bet kokį maisto papildą, pasitarti su gydytoju ar vaistininku – geriausia atlikti kraujo tyrimą, o jei tokios galimybės nėra – nebijoti vartoti prevencinių kalio ir magnio dozių, kurias vartojant tikrai sunku perdozuoti ar pakenkti.

„Simptomai, kurie išduoda, kad jums trūksta šių elementų labai panašūs – chroniškas nuovargis, raumenų skausmai, mėšlungis, vidurių užkietėjimas, padidėjęs kraujospūdis, jaučiamas galvos svaigulys“, – sako vaistininkė.

Nedera su bet kuo

Farmacininkė tikina, kad žmonės, kurie jaučia poreikį kelioms mineralų ar vitaminų rūšims, turėtų rinktis polivitaminus nei gerti atskirai po vieną kapsulę ar tabletę.

„Yra daug nesuderinamų mikroelementų, kurie slopina įsisavinimą. Neturint medicininio išsilavinimo itin sunku pačiam tai nustatyti, o, vartojant kompleksinius maisto papildus, nerizikuojate perdozuoti vienos ar kitos medžiagos, be to, jie būna suderinti. Dažniausiai vaistinėse parduodamas kalis su magniu. Arba magnio, kalcio ir cinko preparatai“, – teigia K. Zacharevič.

Iš maisto – nepakaks

Maisto papildų skeptikai dažnai teigia, jog tinkamai subalansavus mitybą nereikės jokių tablečių ar piliulių. Anot „Camelia“ atstovės, net ir besimaitinant sveikai, sunku užtikrinti, kad organizmui netrūktų vieno ar kito mikroelemento. „Vartojant daug diuretikų, pavyzdžiui, kavos – itin padidiname riziką prarasti kalio, be to, kaip minėjau pokalbio pradžioje, yra ir tokių faktorių, kurie nepriklauso nuo mitybos – tarkime, stresas“, – sako K. Zacharevič ir priduria, kad, norint gauti rekomenduojamą magnio ar kalio dozę su maistu, tam tikrų maisto produktų reiktų valgyti itin daug, o tai nėra realu.